Hétfő

Nyári tábor 2019

N. Zsuzsi

Blog

Idén július 28-tól augusztus 4-ig tartott a Csücsop nyári tábora, Háromfán. Hogy mi minden történt velünk, arról – dióhéjban – fogadjátok ezt a képes beszámolót.

Kalandozás a Drávánál és azon túl, Horvátországban

“Az autót vezetve róttam a kilométereket kiscsoportom tagjaival.”  (K. Ildikó)

Háromfa az ország déli részén van, nem messze a Drávától, így nem kellett sokat autózni, hogy külföldre utazzon a csapat.

Voltak, akik csak bokáig mentek be, de többen meg is mártóztak a Drávában.

“2019. július 29-én, délután 15 óra 23 perckor Csücsopos könnyű- és nehézbúvárok értékes őskori szarvasagancsleletet találtak a Dráva folyó barcsi strandján. Sajnos a lelet elveszett, így sohasem tudjuk meg, hogy csont, vagy csak egy ág található a képen.” (Zs. Zoli)

Többek között ennek a vízesésnek a fantasztikus látványa tárult elénk.” (Ildikó)

A Gróf útja tanösvény „leglátványosabb eleme egy vízesés, amely több ezer év alatt változtatva a helyzetét érdemelte ki a Skakavac, magyarul szöcske elnevezést.” – írja Gyuri. „Mi azonban ennek hatására nem ugrándoztunk, hanem csak ámultunk és bámultunk.”

A Papuk Nemzeti Park meglátogatása mellett maradt idő egy várrom felkeresésére is. “Meglepően nagy romot találtunk a hegytetőn, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a környező vidékre.” (Ildikó)

Közös étkezések, tábortűz, sport és játékok

Kedd este érkeztem, jó volt találkozni a közösség tagjaival.” (Cs. Ági)

Összekapcsoltak minket a közös étkezések, imák, játékok, munka és szórakozás. Három este is mi sütöttük-főztük meg a saját vacsoránkat a tábortűznél, volt strandolás, reggeli torna, “Igen”, fűnyírás, labdázás…

Szerda délután a nagyatádi strandon voltunk. Hazafelé együtt gyorsan telt az idő: “A buszra várás legjobb módja az, ha a csipet- csapat gyilkososat játszik.”  (K. Zita)

Az egyik legjobb élményem volt, amikor felszabadultan énekelgettünk a tábortűznél.” (H. Zita)

Sajátos programunk volt az éjféli bográcsgulyás-evés. Előzőleg kizártuk magunkat a házból, és a tüzet eloltotta az eső, mégis kész lett a vacsora a FETA végére.

Egyszerűen nem tudok veszíteni, pedig nagyon kellett vigyázni, hogy a fűnyíró ne egye meg a labdát” (M. Sanyi)

Szombaton füvet nyírtunk, előkerült a pingpong asztal, összeállt egy focicsapat…

Lelki töltődés

A szentmisékre  sikerült felállítanunk egy kisebb zenész csapatot. “Jó volt részt venni a zenei szolgálatban, először életemben furulyával, ráadásul háromszor. A végére már majdnem minden rendben ment.” (Sanyi)

„Bűnbánat és megtérés” után… Gábor atya, köszönjük hogy itt voltál! (B. Gyuri)

A két napos lelkigyakorlaton rövid előadásokhoz csoportos beszélgetések kapcsolódtak.

Csütörtök este, éjfélig szentségimádásban váltottuk egymást a templomban: különlegessége volt, hogy az Oltáriszentséget csak a beszűrődő fény világította meg!

Háromfa környékének felfedezése (Babócsa)

Nagy élmény volt egy orgonához közel kerülni, és egy kicsit játszani rajta, ez ritkán adatik meg az embernek.” (H. Zita)

Babócsán csücsopos, helyi idegenvezetésünk volt! Zolinak köszönhetően interaktívan bepillantást nyerhettünk a babócsai templom kulisszatitkaiba, a szószék, a régi kódexek és öltözetek világába, és az orgonát is megszólaltathattuk.

Basa-kert

A Basa-kertben történelmi regéket hallgattunk, megmásztuk egy templom romjait, és láttuk a májusi nárciszmező hűlt helyét.

Vendéglátónk, a Zsifkó család

Kétszer is meglátogattuk Zoliék nagymamáját, akitől – Tónit idézve – “sok bodzaszörpöt, sütit és szeretetet kaptunk.”

Nagy szeretettel fogadtak és kalauzoltak bennünket a környéken és mindig volt valami, amivel jól tartottak minket. 🙂 Hálás köszönet érte.” (Z. Miki)

Hazafelé Hévízen keresztül vezetett az utunk…

Püspök atya “nagyon örült nekünk, sőt még a misében is segíthettünk egy kis zenével.” (Sanyi)

Püspök atya meglátogatása, a mise, valamint az utána való beszélgetés és találkozás egy régi ismerősömmel méltó lezárásként szolgált a tábornak.” (Ági)

A Püspök Atyával eltöltött délután egy életre szóló emlék marad bennem.” (K. Zita)